YAKINLAH PADA ALLAH S.W.T

0 KOMENTAR...
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Alhamdulillah, setinggi-tinggi rasa syukur ku panjatkan pada Tuhan atas nikmat hidup yang tidak terhingga. Dan dengan izinNya kita mampu untuk meneruskan kehidupan ini.

Kali ini saya nak berkongsi dengan sahabat-sahabat pembaca semua dengan situasi yang selalu berlaku dalam kehidupan kita, terutama golongan remaja.

Kebanyakan dari mereka tertanya-tanya dan terus mempersoalkan ketentuan halatuju dan masa depan mereka. Wahai sahabat-sahabat semua, perhatikan dan renungkan perihal di bawah..


“Dengan siapa kita akan menikah, atau telah menikah, semuanya telah tercatat jelas di Lauh Mahfuz. Bukan soal bernikah sahaja, rezeki, ajal, baik atau buruknya seseorang, semuanya telah tercatat dan semuanya dalam pengetahuan Allah SWT”.

Saya sedang mendengar nasihat dari seorang abang di tempat yang indah. Di belakang kami ada air terjun yang tak henti henti menghempaskan dirinya ke batu batu yang berserakan, di tepi kami pula kelihatan pokok pokok besar kehijauan, indah sekali. Kami duduk di atas batu-batu besar yang sebahagiannya terendam di dalam sungai yang cetek. Kelihatan juga ikan ikan kecil sedang berenang-renang di dalam air. Tempatnya sangat cantik.

Semoga Bermanfaat


Comments
0 Comments