PERASAAN DAN KEJAYAAN

0 KOMENTAR...
"..... Bila terkenang semula, memang indah. Tapi apakan daya waktu dan ketika itu telah pun berlalu..."

Sepertimana ada kata2 yang berbunyi, perkara yang paling jauh dalam dunia ini bukanlah Bulan, Bintang, Matahari mahupun Planet, tapi yang paling jauh adalah masa lalu. Meskipun seminit yang lepas, tidak seorang pun dapat kembali semula berada di situasi dalam minit tersebut. 

Begitulah percaturan alam. Sesiapa yang mahu berjaya, mesti mahu yakin dengan keistimewaan diri.

Dalam hiudp ini, perkara paling penting untuk berjaya adalah kemampuan untuk mengetahui keistimewaan diri. Ramai orang boleh berjaya hakikatnya, tapi ramai juga yang mampu berjaya, tapi tidak berkemampuan untuk meraih kejayaan yang bakal mereka rasai. Ini semua bergantung pada kemampuan diri mereka menilai dan mengenalpasti keistimewaan diri.

Ayuh wahai remaja dan remaji sekalian, sedar dan lakukanlah perubahan dalam hidup kalian untuk menempa kejayaan hakiki. Yang penting, prinsip yang perlu dipegang adalah, buat apa sahaja dalam dunia ni, biar bawa kita ke Syurga Allah.

Buatlah apa sahaja yang kalian mahu, makan, berhibur, berniaga dan sebagainya, asalkan syariat mesti diutamakan. Barulah kejayaan yang bakal ditempuhi diiringi dengan keberkatan..

Bukankah kejayaan hakiki namanya tu...??


Semoga Bermanfaat

Comments
0 Comments