SMK DESA CEMPAKA JOHAN FESTIVAL NASYID

0 KOMENTAR...
Bismillah,

Pada 11 Mei 2013 telah berlangsung Festival Nasyid peringkat Daerah seremban 1. Pertandingan ini berlangsung di Sekolah menengah Agama Persekutuan Labu Nilai, Negeri 9. 

Pertandingan ini telah disertai sebanyak 15 buah sekolah yang mewakili daerah seremban 1. Kami dari Sekolah menengah Kebangsaan Desa Cempaka juga tidak ketinggalan untuk menghantar wakil dalam pertandingan ini.

Alhamdulillah, dengan berkat usaha tenaga pengajar dan peserta nasyid dari SMK Desa Cempaka, Sekolah kami telah mendapat tempat pertama (Johan) dalam pertandingan ini mengalahkan 2 buah sekolah yang boleh dikatatakan hebat iaitu SMA Nilai dan SMA Persekutuan itu sendiri.

Apa yang boleh saya katakan adalah, SMKDC amat bertuah kerana mempunyai tenaga pengajar sebagai jurulatih yang rajin dan berusaha keras demi menggapai gelaran juara. Tenaga pengajarnya adalah Ustazah Nur Azlina dan Ustazah Nazilah. Saya lihat mereka berdua ini memang bertungkus lumus dan sangat bekerja keras untuk memajukan Kumpulan Nasyid "Ar-Rijal" Sekolah ini.


Setelah mendapat keputusan kemenangan Kumpulan Nasyid ini, saya juga ambil kesempatan untuk mengucapkan TAHNIAH kepada 2 orang tenaga pengajar ini. Dan respon diantara salah seorangnya adalah seperti gambar berikut:-

Kata-kata sahabat beliau dijadikan pegangan kukuh untuk terus bersemangat dalam memajukan sesuatu perkara itu. Kata-kata itu juga boleh dijadikan inspirasi pada kita semua:-

"Kadang-kadang, Allah memberi bukan sebab kelebihan yang ada pada seseorang itu, tetapi Allah lihat pada kelebihan usaha dan keihklasan yang dilakukan oleh seseorang itu".



Semoga Bermanfaat

Comments
0 Comments